måndag 27 september 2010

Ilska!

Upp, till jobb där det är surt just nu.
Hem tidigare, till sjukgymnasten med storgull som har problem
med att hans hålfot är för platt.
Shoppa hålfotsinlägg för 400kr med redan ansträngd budget.
Hem och äta redan färdig mat.
Läsa storgulls frökens upprörda svar på det arga mail jag skickat
henne då storgull alltid får skulden för allt.
Klippa till inläggen för att han måste ha det i fotbollsskorna.
Inte blir det bra.
Skjutsa storgull till träningen där han tappar skorna 5ggr och
får kämpa med att ha dem på sig.
Hem, favvoHåkan kommer och hjälper mig sätta upp tvn på väggen.
Prata med storgulls fröken och uppgivet försöka få hjälp med
att få storgull att trivas bättre i skolan, utan hjälp från
hans far som tvärtom motarbetar och gör det värre för hnm.
Hämta storgull från träningen.
Upptäcka att lillgull lagt en tuss katthår ovanpå sin lampa
så att den nästan börjat brinna och klistrats fast.
Försöka hinna krama gullen lite i kombo med mys i soffan.
Sätta lillgull i duschen då han kom hem från sin far igår med
huvudet son en kladdig matta av ngt vax.
En liten miss från lillgull gör att det sedan står 1cm vatten
i badrummet, det som lutar åt andra hållet än det där brunnen är.
Torka barn, natta, hinna gosa lite.
Ta hand om bord och kök som bara fått rusas ifrån.
Torka, torka badrumsgolv.
In med dyblöta handdukar i tvätten, väntar på att den blir klar
så man kan hänga innan man lägger sig.
Hitta cyniskt svar från barnens far i mailen ang att bett sonens
fröken om möte för att styra upp hans skolgång, ilsket svar,
trött på att han gör skit för barnen utan att inse vad han
ställer till med.

Kollapsa i soffan.
Gah, så stressad, så arg.


Imorgon lugnare.
Plattan i botten på hemvägen efter att jag slutat 17:00 i Malmö
för att hämta lillgull och köra till hans fotbollsträning som
börjar 17:45 i Dösjebro.
Gullen är lyckligtvis hämtade och utfodrade av mormor.
Vara med och kika.
Hem och träffa någon saknad.
Lite kvällsmat för grynen.
Gos.
Nattning.
Hinna umgås med den saknade.

Onsdag ändå lugnare:
Susa hem snabbt som attan.
Storgulls första innebandyträning. (Pappan deras missade att
det började förra veckan)
Vara med och kika och hejja lite.
Hem.
Laga mat.
Trevlig gäster på middag för att se hur det ser ut ny när
det inte ser ut som innan, då på den lyckliga tiden.
Umgås.
Gosa.
Natta.

Torsdag, veckans lugnaste.
Hem snabbt.
Utfodra.
JAG ska försöka träna 30 min core.
Myskväll med popcorn och massa gos.
Packa.

Fredag:
Lämna grynen i skolan och försvinna till jobb, där det
som sagt ej är på topp, vidare på kickoff när jag hellre
hade velat träffa mina barn lite.

Lördag:
Kickoff.

Söndag:
Hem.
Match storgull.
Bio med barnen.
Hem och andas ut.

Och sedan börjar veckan om precis på samma sätt...
Kickoffen har bara bytts ut mot att jag skall jobba den
helgen och den lediga tiden arbeta i trädgården.

Bitter?
Nääää då...
Lite, men mest vansinnigt stressad och frustrerad.
Det är så himla himla mkt nu.

3 kommentarer:

  1. kramar hjärtat mitt.. vet hur det är att befinna sig mitt i allt! försök fortsätta som du gör, njuta av de fina stunderna. gosa så fort tillfälle ges! lev av det o passera genom det övriga.

    var rädd om dig o kottarna.

    Love You

    SvaraRadera
  2. Tillbaka i cybern och kommer in och ser att du behöver en massa kramar, så här kommer det ett stort gäng.
    Jag skickar dig en massa energi för att du skall orka med.
    Snygg bakgrund du har skaffat dig, jösses det var länge sedan jag bloggade och läste alla bloggar ikring.
    Kramis netha

    SvaraRadera
  3. Åh, jag hittade dig igen!!! Min dator gick sönder i somras mitt i flytt och allt och nu har jag letat efter bloggen , hade tänkt att fråga dig på FB men nu hittade jag dig ändå. Vad underbart!!! Har saknat dina inlägg. Skickar massor med kramar, för det behöver du sannerkligen!!! KRAM!

    SvaraRadera