söndag 10 juli 2011

Saknad 8.8

"Mamma, jag vet vad stjärnor är gjorda av, de är gjorda skönhet och så.
Som aldrig vill dö.
Alla hjärtan i hela universum blir till en stjärna."

"Solen är gjord av värme och så.
Och som styrkighet."


Jag väljer att tro på lillgulls tes:)
Älskade underbara onge, DU är en stjärna!
All kärlek i universum blev till dig, du är så full av kärlek och pussar så
det bara strålar om dig mitt lilla hjärta!
Tack för att du föll ner i min värld!!


De har åkt nu.
8 dagar utan dem.
8 dagar av ångest och oro som jag ej vet vart den kommer från.
Ack som jag saknar dem.
De kommer ha sååå kul i Cannes!!
Varför kan jag då inte den där klumpen i magen bara släppa...
De har världens raraste bonusmamma med sig som tar hand om dem och en
pappa som kör de 150 milen dit bättre än någon annan jag vet.

Jag tänker fylla min vecka med träning och med att komma ifatt här hemma.
Vi gjorde lite mer som vi brukar på semestern, roade oss och fångade dagen.
Nu är det bara jag själv kan jag ju roa mig hela kvällarna med att sortera
garderober och annat skoj:)
Måsten.
Sånt som man hellre lägger åt sidan när 2 små mirakel vill hitta på äventyr
eller bara gosa med mamman i soffan:)


Idag väntar räddningsarbete efter allt regn som bara kastats ner från himlen och förstörd så mkt av blommorna här i min lilla trädgård.

Stockrosorna är dock av den tåligare arten och har börjat blomma, de ljusare färgerna än så länge och jag väntar med spänning på de övriga.


Lillflickan bus som ligger här i soffan bredvid mig och snurrar sig runt
för att försöka fånga sin svans, har börjat utforska världen.
Allt under storebrors övervakning och ännu ej utanför staketet.


Men om nätterna sussar hon så sött på min arm:)

Igår var vi på stranden med 2 saknade vänner.
En riktigt skön dag och sedan middag här hemma.
Killarna hade saknat sin lille kompis.

Och Joppe höll på att förgås över att ej få komma nära Sickan som tryggt
skuttade upp i sitt träd.


Nej, dags att förtränga saknaden och ta itu med dagen.

1 kommentar:

  1. Du är orolig för att du är mamma!!
    En helt underbar mamma dessutom <3

    SvaraRadera