torsdag 15 mars 2012

Planering

Nu är det så nära att bli verklighet.
Något jag trodde bara skulle vara en dröm kan snart bli sann.
Många nätter när jag legat vaken och funderat, längtat.
Många dagar när jag seglat iväg i tankar...
Inte vågat tro, trott att det varit för stort.
Nu är det dagar, inte ens veckor.

Om 7 dagar.
Den 23/3 slås släggan i mitt gamla kök.
Allt ska ut.
Allt skall bytas.
Från golv till tak.
Brädgolv skall läggas, målas.
Väggar ska målas.
Kök ska monteras upp.
Och det kommer bli så sanlöst fint!:)
Förhoppningsvis.

På 18dgr skall detta ske, wish me luck.
Då skall allt utom kakel vara på plats, det måste väljas när
jag sett hur resten ser ut och är ingen brådska.
En baggis i det hela:)
18dgr utan kök, utan möjlighet att laga mat, i kaos.

Jag längtar efter att riva ut, lägga nytt, måla mitt golv.
Ack så spännande, slitsamt och härligt det kommer bli!

Nu ligger det bara här och väntar.

Men sällan kommer det grus i planerna...
Innan den 23/3 skulle jag ha skruvat ihop stommarna.
Till det hade jag 14 dgr.
7 av dem har jag nu varit sjuk.
Ynkligt, totalt utslagen.
Influensa. Förkyld, febrig, ont ont i kroppen och så
väck så jag bara har sovit.
Detta kulminerade på måndagen, då fattade jag inte hur
jag någonsin skulle komma upp ur sängen, hur jag skulle
kunna bli frisk från detta, orkade ju ej vara vaken och äta ens.
Vissa var nöjda över att dela sjukstuga.

Då kom mitt stora hjärta hem.
Med maginfluensa.
Älskade stackars gull.
Vi låg här som spagetti i varsinn ände av soffan tills
jag frågade hnm om vi skulle gå och sova.
Mysigt sa han bara och stapplade in.
Vi sov och sov, lillebror var omhändertagen.
När han vaknade mådde han bättre och var hungrig, bäst
att passa på så mamman hasade sig upp och svängde ihop ngt
ätbart, ställde det på bordet hos hnm och kastade sig sedan
på knä framför toaletten för att där stanna i 2dgr.
Det kunde bli värre.

Men det har sina fördelar att vara envisare än synden.
Och nackdelar...
Men köket kommer bli klart.
På 18dgr.
Jag tvivlar ej, jag kommer fixa det!
Lite omplanering bara men det efterlängtade kommer ske!:)
Snart, alldeles snart.

Tills dess bygger vi i stillhet andra byggen här hemma...
Inspirerade, lika längtande alla 3.

2 kommentarer:

  1. Va roligt med ett nytt kök?
    Ska du göra allt själv? Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    kul med ett nytt kök, även fast allt inte går enligt planerna. Men det gör det tyvärr aldrig. Vill du vill upp köksrenoveringen på Byggla? Du får en liten present om du vill bli en bygglare :) Maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer!
    Ha en fin fredag!
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera