onsdag 21 april 2010

Min dag


Jag bor i en liten idyll här ute i skogen.
Här är alltid lite varmare, lite soligare och betydligt
mer rofyllt.
Det är skönt att komma hem till det.
Idag vaknade jag, lite tröttare än vanligt, till en
underbart solig vårdag.
Med ett litet hopp tänt i hjärtat och ett beslut fattat.

Susade iväg i min silvergrå för en dag på mitt härliga
arbete, solglasögon mot den värmande solen, Mankell på
ljudbok lindade in mig i en spännande värld.
Precis vid infarten till Malmö möttes jag av en kompakt grå vägg.
Eländes hagel och otäckt regnoväder som höll i sig hela dagen.
Aprilväder.

Efter jobb väntade en alltid lika underbar kväll med
Lindahjärtat, en lisa för själen:)
Alltid varm i hela själ och hjärta efter en pratstund
med den som har känt mig längst och bäst:)

Susade hem för att i tron möta vår för helgen inneboende hund,
önskad fika handlad på vägen, och möttes av ett tomt hus.
De hade bestämt sig för att lämna hnm imorgon bitti ist.
Attans osis tänkte jag och insåg att jag hade en hel kartong
med gräddbullar aaaaalldeles för mig själv:)
En vilar gott i magen och möts snart av en till kompis;)


Möttes däremot av Sabinas och andras fina kommentarer här,
tack!
Och just Sabinas fångade mig...
Jag har funderat mkt på varför jag började blogga igen, eller
överhuvud taget då för en herrans massa år sedan.
Och hennes ord var nog mitt i prick.
Visst är det så!
Att jag skriver för att påminna andra och framförallt mig själv
att älska just idag!
Vad vi har, att se det.
Och för att gullen ska veta hur älskade de är, hur speciella
och fantastiska om de en dag skulle läsa här:)
Hur de fyller mitt liv med glädje, var dag med dem är som ett
litet underverk:)

På hemväg är kärleken.
Om 2 timmar hoppas jag ha hnm nära.
Och som jag längtar!
Pirrig, lycklig och OH som jag faktiskt har saknat hnm!
Han ÄR min kärlek, min lycka, så är det.
Inuti mig bubblar det av längtan, snart, snart:)

1 kommentar:

  1. Oh vad glad jag blir att du kände så om min kommentar, det var från hjärtat, man blir verkligen medveten.

    Visst blir man glad av solen, att få sätta på sig sina solbrillor å dra iväg i sin silvergrå, det är grejer det.
    Idag har vi riktigt Aprilväder dock, det snöar stora flingor här;/ Inte kul.

    Ha en underbar dag vännen.

    Kramkramkram

    SvaraRadera