tisdag 20 april 2010

Spår

Kan något bli vackrare?
Se de där små underbara sova tryggt, lugnt, varmt.
Långt långt borta i drömmarnas fantastiska värld.



Söndag natt.
Natten innan jag skulle lämna dem hos deras far för
en hel lång vecka.
Jag kunde inte sluta se på dem.
Ville pränta in varje drag, varje detalj.
Även om jag kan dem utan och innan för länge sen.
Så älskade, så fina.


Jag har dagar fyllda av mycket omtyckt arbete, kvällar
fyllda av tomhet, tystnad och tankar.
Jag önskar att jag en natt kunde lägga mig och sova så
rofyllt som de små underbara gör.
Tankar och ord är ej så lätta som jag skulle önska,
långt ifrån.

Pysslar och plockar, finner små spår efter de älskade
och ler, de är alltid med mig:)
En liten glittrig sköldpadda i min tvättstuga.

Med dem i mitt liv kan jag inte vara olycklig:)
En sån tur jag haft!!!:)

4 kommentarer:

  1. Å varje gång jag läser vad du skriver om dina underbara så blir jag så medveten om mina underbara. Tack!
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Underbart skrivet o självklart underbara foton med godingar på!

    KRaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  3. Äkta kärlek, det är vad dett är...Kram på dej hoppas vi ses i sommar.. Hälsar moster

    SvaraRadera