fredag 9 april 2010

Rastlös med nedräkning

2 dagar helt försvunna.
I ett smärtsamt töcken.

Inatt kl 03:32, dubbel dos migräntabletter mot min mystiska influensa
med huvudvärk, illamående så jag ej kan röra mig, ont i kropp och hals.
Vaknade 06:17, kanske inte direkt pigg som en lärka men med rastlösheten
rivandes i min kropp.
Upp och duscha, ta vara på den tid som kanske var innan huvudvärk och
illamående däckade mig så totalt igen.

Men icke...
Tvätten vikt, diverse jobbmail skickade, bilen darrhänt rattad för att
handla yoggi åt min stackars fortfarande sjuke kärlek.
Mmmm, nu är jag trött på detta.
Önskar bara halsen kunde ge med sig också så man kunde äta och få lite
mer krafter, men asch, på det hela stora och i jämförelse mår jag prima!:)

MEN, fredag, även om det ej känns så, 2dgr kvar innan mina små gull
dimper ner och fyller det tysta huset med ljud, skrik, slagsmål och glädje:)
Precis så som jag allra helst har det, alltid alltid om jag skulle fått välja.

3 dgr kvar tills jag är åter på jobb, något jag också längtar till.

Tills, dess, mys med min stora kärlek, försök att få hnm ur feberdimman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar