tisdag 6 april 2010

Varför och vem?

Ja, inte kunde jag hålla mig borta inte:)
Och längtat har jag!

Jag har så många tankar, så många ord som vill sväva iväg,
fastna någon stans, för andra att begrunda, för mig egen skull,
för en ny "Emils mammas dagbok" precis som mina tidigare
sidor, om de där jag älskar allra mest, ALLA kära.

Nerbäddad i soffan, husets största kopp framför mig med
gott rött te, en röd tuffsig lurvig katt med magen full av lax
sovandes brevid mig på filten, en stund av ro och stillhet.
Välbehövd.

Lika mycket som jag älskar ensamheten saknar jag mina
små älskade.
Dubbelt.

Men ikväll skall jag göra just ingenting hela kvällen och dessutom
njuta av det:)


Jag har ju lyckan att faktiskt ha så mycket att sakna!
Att längta efter:)
En sambo som är det absolut finaste som finns, som jag älskar
hur mycket som helst och som jag är så tacksam för att han
står ut med mig;)
2 fantastiska söner, de underbaraste i helaste vidaste världen.
En familj och vänner som jag älskar så mycket.
Ett jobb som jag verkligen verkligen trivs med.
Ett rött litet hus i Skåne, ja, jag har verkligen ett underbart liv!:)


Men ikväll tänker jag inte bry mig om den där stora högen med
tvätt som ska vikas och läggas in i garderoberna, inte tänka
på alla de där måstena som fyller min rätt så stressiga vardag,
enbart pyssla med min nystartade blogg, göra den till min för
att fylla den med mina tankar, mina dagar, mitt liv.

2 kommentarer: