söndag 19 juni 2011

Att ligga i hängmattan och att låta livet ske

Ibland är det märkligt hur livet spelar spratt med oss.

Man kan söka en sak för att finna att den är precis framför ögonen.
Drömmar slår in när man just har gett upp.

Att envist kämpa hela livet för att nå den där drömmen man alltid har haft,
istället för att se vad man faktiskt har och njuta av det, fånga det.
Upptäcka för sent att det sprungit en ur händerna.
Ska man då sörja resten av livet vad man aldrig fick?
Eller ska man leva livet medans man har det?:)

Skjut inte saker framför dig.
Lev idag.
Du vet aldrig vad som sker imorgon.

Luta sig tillbaks, låta livet ske.
Du kan inte styra över vissa saker.
Ibland händer faktiskt saker av en mening.

Jag har haft gåshud i helgen.
Om och om igen.
Ngt både vackert och skrämmande.
Jag är tagen och berörd.

Det är så svårt ibland att veta vad som är rätt och fel.
Ibland kanske man bara måste följa sitt hjärta.
Inte normerna, inte lyssna på andra utan till vad som är bäst för just
en själv och vad man tror man klarar av.

Problem är problem om man gör det till det.


Jag har haft min beskärda del av olyckor.
Sådär med lite extra topping och tom ett körsbär ovanpå.
Men där har jag gjort ett val.
Man kan ta lärdom av det man varit med om.
Lämna det bakom sig.
Tar man det med sig har sorgerna vunnit.
Lämnar man det blir man starkare, visare.

Jag är precis där jag vill vara:)
Jag är LYCKLIG!
Riktigt lycklig!
Var dag överraskas jag över hur rik jag är!
På just de sakerna som är viktigast, kärlek, vänskap...
Att så mycket underbart faktiskt kan ske!

Jag har slutat kämpa emot.
Sluta sträva efter en norm där man ska vara en bit av pusslet för att
passa in i en värld som alla andra.
Varför ska man det?
Varför inte göra det bästa av sin egen värld, njuta av det man har.
Man skapar sin egen lycka.
Och den lycka jag lever i gör mig andlös!

Du måste inte vara som alla andra.
Du måste inte göra saker i en viss ordning för att det ska vara så.
Ibland kan man bara bestämma sig för att saker SKA funka, och då gör de det.
Det krävs att man kämpar, man får inte ge upp. Problem kommer alltid men
de är till för att lösas.
Med ett gott hjärta är man heller aldrig ensam.
Lycka handlar om att ge och ta och man får alltid tillbaks dubbelt av
det man ger så det är bara att fortsätta:)
Gott händer de goda.

Mirakel sker faktiskt.
Var dag.
Man kan bara välja att se dem, ta in dem.

Allt är inte alltid vad det ser ut att vara.
De du möter kanske du inte gör av den anledning du först tror.
De kanske är där för en kort sekund, en kort stund för att säga ngt
just då, för att lära dig ngt, ta vara på det.
Se det.
Ta vara på mötet, det som sker, bär det med dig.


Imorgon börjar min semester på riktigt.
Nu ska jag snart släpa upp min ngt trötta kropp från soffan och masa mig
ut i trädgården för att klippa gräs, kanta rabatter, vattna inomhus, vika
ett ton tvätt, damma, dammsuga och torka golv.
Tappa upp 10liter hemmagjord flädersaft och SEN, sen kommer ett mirakel
att ske här hemma - mina älskade underbara efterlängtade kommer!
Som vanligt har jag fjärilar i magen och längtar så jag ej kan sitta still!

Imorgon ska vi bara njuta.
Göra vad som faller oss in.
Gå upp när vi orkar, lägga oss när vi vill.
Njuta.
Regnar det finns det planer för det med, sånna där små, som inte kräver
så mycket men ger många skratt och minnen:)

Vi har SEMESTER!!:)

Och våra gurkor de växer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar