tisdag 14 juni 2011

Snart...

Nedräkning...
Det är bara dagar kvar till jag och gullen ska få vara hemma, ha semester,
vakna när vi vill, gå och lägga oss mitt i natten om vi så önskar, ha disco
i köket till inpå småtimmarna, fnittra, mysa och bry oss om precis... ingenting:)

Andas.
Ta det lugnt.
Bara ta dagen som den kommer.
Bara bara vara...
Ack vad jag längtar!

Jag behöver komma ifatt.
Med så mkt.

Jag trodde ju att tillvaron skulle sakta ner lite efter födelsedagarna.
Men icke...
Jag klagar ej, jag njuter och dagarna är så fyllda med skratt så det är
omätbart, love it!:)
Men jag hinner inte riktigt...
Jag är tacksam, glad och lycklig över allt jag får uppleva!
Att jag får LEVA livet, njuta av det, i stort sett var dag:)
Dessa fantastiska människor jag får skratta tillsammans med:)
Jag är lyckligt lottat, sannerligen.


En rapport sedan sist, innan jag bäddar ner mig mellan de snarkande
sönerna i min säng, de som börjar bli alldeles för stora för att sova där:)
Efter veckans sista myskväll då morgondagen också bjuder på äventyr, på flera sätt. Dock skall jag komma hem tidigt imorgon och bara somna tillsammans med grynen, sömn är underskattat:)


Jag har hunnit prova på att skjuta med hagelgevär!
Ajaj min axel och ack så tungt det var men oh så kul... :)

Bowlat, gick sådär bra, men kul har jag:)
På denna bild som nr 2, innan det gick liter mer utför.
Men, ngn måste ju förlora också:)

Varit på Tivoli i Köpenhamn:



Träffat underbara människor i vackra Pildammsparken:


Spelat kubb...


...och fotboll:

Lilleman och hans kära gogos som följer hnm överallt;)

Varit i fantastiska stapelbäddsparken med gull som envisas med att de har
sommarlov och ej ska sova, självklart ska de få ha det då:)


Lillgull tycker bättre om att klättra:)

Är det ngt jag lärt mina barn, så är det att inte bara ta sig från A
till B utan att uppleva ngt där emellan.
Att verkligen se det som finns omkring.
När vi skulle köra hem från Malmö i den sena kvällen ville de inte bara
hem snabbast möjligt, de ville att vi skulle ta den vackra kustvägen,
förbi slingrande byar och öppet vatten.
Och varför inte stanna i natten och plocka lupiner om de vill?
De har de ju glädje av även när de vaknar dagen efter.
Och ja, de har faktiskt sommarlov, då är det regel att just regler ska
vikas ifrån, så var det på min tid:)
Sommarlov är upplevelser och magi, sommarnätter, sommarregn och tält.
Cyklar och bad.
Äventyr.

Söndagsmorgonen blir som allra bäst när man får tassa iväg barfota den
korta väg jag har till världens bästa bageri.
Med kottarna på sina cyklar, tävlandes, skrattandes:)

Söndagsbesök av lillSessan med sin fina mamma.

När flädern blommar går alltid systran och jag ut med våra gryn och plockar
och gör saft.
Eller de plockar, jag pysslar med safteriet.



Och oavsett hur mkt världen snurrar, så är min värld här ute i skogen en
lisa för själen. Mitt Skåne, min skog, mina öppna ängar och vajande träd.
Jag älskar det:)


Första av flera satser satta, så gott!

Nässlor plockade vi också.
Elaka är dem.
Tom med när man har handskar på.
Reaktion på soppan: Var det inte bättre?
Efter så mkt besvär, den var ej SÅ god! Haha!
Jag kan ju ha valt fel recept också...

Ikväll gjorde vi ingenting.
Tacos och hemmagjort jordgubbsglass.
Soffmys och kramar.


Snart, snart är det semester!:)

1 kommentar: