måndag 6 juni 2011

Förberedelser och att sortera tankar

Det spelar ingen roll hur många ggr jag lämnar dem till deras far, när de
åker blir det alltid så tomt i mitt hjärta.
Den där morgonen då det är lämningsdags och de hoppat av vid skolan,
förväntansfulla och längtansfulla efter pappan de saknat, så kör jag till
jobb med en stor kall klump i magen.
Vi behöver dock vara ifrån varandra.
När de bara har mig så här mkt och så lite pappamys, när det sker så mkt
förändringar både inuti dem och i deras liv så behöver vi vara ifrån
varandra för att sakna.
Jag får bara inse att jag inte är deras allt:)

Dagarna utan dem har ägnats åt förberedelser, fix och trix här hemma så
att det ska vara så fint och färdigt så vi kan njuta maximalt när de
är här och bara hitta på trevligheter ist för måsten.
Jag har låst in mig i min trädgård och gått här och pysslat och sorterat
tankar kring hur vi ska göra för igen få det sådär himla mysigt som vi
alltid har haft det innan.

Jag behöver städa lite både i min trädgård och mitt hjärta för att varva
ner efter veckornas kalasande och stress.
Pyssla och påta och nå harmoni, ladda mina batterier och bara andas lugnt
och njuta av den stillhet som finns här ute i min skog.

Nu sitter jag här med fjärilar i magen och det är bara minuter, timmar
tills de dundrar in här och vårt hem fylls med prat och skratt efte de
där så högt saknade, oh som jag längtar!!!



Gurkor, tomater, chili, chokladmyntan och basilikan har blivit omplanterade och fått plats mot den varma soliga vedbodsväggen:

Fikonträdet mitt som var så klent och dessutom tappade alla de ca 5 blad
de fått efter vintern då det sattes ut för tidigt i frostnatten, växer
som jag aldrig trodde var möjligt:)

Jag har dock fått hjälp av både lillSessan och mormor:)
Här med sessans första egna cykel som hon älskar över allt annat.

Sessan har hjälpt mig med vattningen, grymt bra:

Och nej, frusit har jag ej gjort denna helgen heller...

Fotat i halvskugga...

Och det ger en riktigt skön tillfredställelse när min lilla trädgård är
iordning, de ca 1000kvm gräsmatta är klippt och bara väntar på de där
små (rätt stora numera) fötterna som ska springa där och sparka fotboll:)


Dock har jag också haft vissa funderingar kring att anamma detta eminenta
mode, dessa mygg gör mig galen!
Iaf sova så här?

Dagarna har inte bara gått åt till trädgårdsfix.
Jag har druckit Lambrusco, gjort nya bekantskaper, druckit rosé, grillat,
myst och haft det allmänt gott:)

Jag har träffat min gamla kärlek, min så saknade Nelsonhjärtat.
Ack vad det kändes!
Men oh så bra han har det och vilken fin familj han hamnat i!
Underbara!


Och... Jag måste visa er vad min stolthet, min 10 åring gjort i slöjden:
Han är så makalöst duktig!!
Lampan sitter nu på väggen i hans rum och jag häpnar var gång jag ser den.
Otroligt stolt:)


Idag väntar äventyr med fina vänner!
Njut solen vänner, det ska vi!:)
Det kommer bli ännu en underbar dag!!

1 kommentar:

  1. Här har ocksåtiden ägnats åt trädgården. Det är så härligt när den är "i form". Åh finaste Nelson, underbart att få se honom igen, tänker på honom i mellanåt, det var liksom han som öppnade franska bulldog-världen för mig =).

    Kram på dig och ta hand om dig!

    SvaraRadera