måndag 26 september 2011

En semesterdag allena

Hur skönt är det inte att ligga kvar i sängen när man ej behöver
gå upp och bara ligga där och halvslumra i svala sköna lakan?:)
Jag vaknade upp till en underbar morgon.
En extra bonusdag då kottarnas skola var stängd och vi tänkte ha en
sån där mysig dag, ta det lugnt, hinna med lite på att göra listan.
Ta bort växterna ur det där landet som måste bort innan vintern för
att kunna göra plats åt jordgubbar och potatis till nästa sommar.

Planerna ändrades redan innan frukost.
Med världens bästa bageri några hundra meter från huset traskade jag och
storgull bort för att köpa frukostbullar medans lillhjärtat stannade
hemma och vaktade huset som han uttryckte det, lite morgontrött.
I bageriet smiddes det planer och vips befann jag mig i trikåer, på en
cykel ute i skogen.

Underbara höstdag!!
En stilla vacker dag där trädens färger överröstade alla ljud och det
bara var jag och mitt stora hjärta som existerade.
Då vi båda är ganska orädda för äventyr (eller jag är en kyckling och
är rädd mest hela tiden men bangar gör jag ej och njuter gör jag
var sekund) så bestämde vi oss för att testa en ny väg.
Den fick vi senare veta kallades ubåten...
Vi förstod snabbt varför.


Vad är grejen med att ju smutsigare desto häftigare?!


En del av sträckan heter numera svordomsstigen...



Men vi hittade hem!:) ...till slut.

Som vi har skrattat!
Och så smutsiga vi blev jag och storgull!
En jättehärlig runda!:)
Jag är jättetacksam för att jag blivit utlurad på cykel i skogen och
för de underbara människor som ser till att jag hamnar där!:)


I övrigt har vi mest ägnat dagen åt att plocka ner "lilla fröken som
tror hon är en fågel" från taket.

Ett par gånger...

Och några gånger till.
Hon är som sagt inte den vassaste kniven i lådan men ack så söt.

Storebroren vars plikt det är att uppfostra henne har sussat gott på
bästa platsen hela dagen och ignorerat hennes pipande totalt.

Han ansåg nog att han gjort sitt när han återställt ordningen med att
piffa till min nytvättade bil så att allt var som vanligt igen.


I övrigt så har det varit en händelserik och underbar helg.
Lite himmel blandad med... löv.


Storgull och jag har sett MFF-AIK

...där vi reste från hösten till sommaren igen, om så bara för
några timmar.
Där mitt sällskap ansåg att då motståndarna gjort ett mål och vi inget,
det vore bäst att i den sista minuten för att slippa köer och eventuellt
bråk. Utanför grindarna hör vi det... MFF kvitterar!
Surt!!!!
Men, vi slapp ju köerna:)

...och växterna i landet står kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar