torsdag 22 september 2011

Äventyrstorsdag

"...innan de vet ordet av står hela granen i lågor!
Prosten far upp ur sin fåtölj och rusar rakt igenom
rummet med granen. Och där ligger deras fina gran i snön!
De trängs chockade i dörröppningen. Och så upptäcker
de det värsta av allt!
ÖGONBRYNEN HAR FÖRSVUNNIT PÅ PROSTEN! PLÖTSLIGT ÄR PROSTENS
BUSKIGA ÖGONBRYN BARA BORTA!
De stirrar förfärat på varann. Och innan någon hinner reagera,
har Anton sprungit ut i snön i bara mockasinerna."

Det är inte lätt att läsa saga när man själv skrattar högt
samtidigt och har en lyckligt fnissande liten son på var sida:)

Vi närmar oss slutet på "Opp och hoppa, morfar Prosten!
Lika rolig som när jag själv läste den som liten.
Vi läser ett stycke var och skrattar lika mycket var kväll:)

Nerbäddade ligger de älskade i min säng.
Dagen har varit härlig och äventyrlig.
Jag fick besök idag av världens sötaste underbaraste minsta
lilla lilla Ellie!
Hjärtegull!
Så sanslöst fin!
Och så liten... Se min jättehand bredvid detta lilla mirakel:


Pirrig susade jag hemåt efter jobb idag.
Fjärilar i magen inför äventyret som jag lovat storgull att
följa med på.
Ut och cykla MTB i skogen...
Jag!
Japp!:)
Jag är rätt säker på att jag varken kommer kunna gå eller
sitta på de närmaste 2-3 dagarna;)

Jag var såklart jättenervös. Som den kyckling jag är.
Och det var allt lite otäckt till en början...
Och innan jag fick rätt på växlar och alles.
Men sen! Jodå, jag hakar nog på fler ggr;)

Framför allt var det jättekul att göra detta tillsammans
med storgull, han älskar verkligen att cykla och det
märktes hur glad han var över att jag var med och delade
detta med hnm.
Inte var det pinsamt när mamma halkade efter, då rullade
han bak till mig och höll mig sällskap.
Lärde mig hur jag skulle stå, resp. sitta. Använda växlar
och en massa annat användbart.
Jättekul!:)

Sen är det ju inte helt fel att det bjuds på fika från
världens bästa bageri efteråt;)

Dags att knoppa även för min del.
Veckan har varit händelserik, minst sagt.
På gott och mindre gott.
Jag kommer slockna som en sten, lycklig och sliten som få.

Men, imorgon fredag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar