söndag 16 oktober 2011

Underbara fredag!!

Man vet aldrig vad livet kommer bjuda på av sorg och av glädje.
Båda kommer när du minst anar det.
Visst kan man ana sig till vissa saker och ibland kan tålamodet ta slut.
Vissa saker kan man ha svårt att inse, om man inte ser förbi sina egna
murar kan det vara svårt att se lyckan som finns där, precis framför
ögonen, om man bar vågar fånga den.

Olyckor kan hända när man minst anar det, få en att tänka efter,
reflektera över vad som är viktigt. Man kan möta sin drömprins när
och där man minst anar det, man kan inte styra över allt och allt blir ej
heller som man tänkt. Du kan vinna 10 miljoner på lotto eller så får du
inse att drömmarna du drömt ej kommer uppnås eller bli som du vill,
de kommer bli helt annorlunda och helt perfekta om du gör dem till det.

Livet är inte lätt.
Men oh så skönt det känns när man kämpat och vunnit.
Vissa viktiga saker är värda den där kampen.
Man kan inte få allt på en gång eller serverat på silverfat.

Men saker ska heller inte vara för svåra.
Om allt bara är en kamp är det kanske ej lönt.
Om man inte kan se förbi de där murarna kanske man ska sluta kämpa.

Jag ger sällan upp, men även min gräns kan nås.
Jag tror på lycka, jag ser hellre vitt än svart.
Möjligheter före svårigheter, för det är ju vad du gör det till.
Det behöver ej vara svårt, ibland kan det bara vara alldeles alldeles underbart.
Fånga lyckan när den finns där, du har bara ett liv.


Ikväll är huset alldeles för tyst.
Tankarna för många, tränger sig på, är svåra att mota bort fast jag
ej vill ha dem där.
Jag saknar mina kärlekar.

Vi hann med en del i veckan ändå, trots att den gick så fort så fylldes
den med både vardag och äventyr.
Storgull och jag hann bli saliga i en magisk tygaffär!

Vi hann med att bowla och på sista rundan klassade storgull ut oss andra
totalt, övning ger färdighet;)

Och en vecka efter den hemska olyckan som fortfarande håller mitt hjärta
i ett hårt grepp och är en stor klump i min mage ser storgull ut så här:
Som om det aldrig hänt, jag kan inte fatta hur snabbt han läkt!!:)

Det firades med att hans moster köpte hnm en cykel!:)
...som inte cyklas på utomhus innan ngn med starkare nypor än mamman här
har skruvat ihop den ordentligt, vi vet vad som kan ske med nya cyklar...

På torsdagen skojade storgull till det med att tappa tandställningen och
fredagen tillbringades hos tandläkaren på nytt.

Fredagen...
Den underbara.
Fantastisk, magisk!:)
Lycka!:)

The Baseballs på KB, inte ngt jag lyssnar på var dag men vilken show!!:)



Lördagen tillbringades i Malmös parker.
Mormor och Rutan visade oss deras nya områden och vi tog dem i gengäld med
till Stapelbäddsparken där vi satt i solen och drack kaffe och njöt.
Sommaren checkar in ibland, vägrar lämna oss helt.
Tacksamma fångar vi de sista solstrålarna.

Det är dags att bädda ner min slitna kropp.
Helgen har även bjudit på en del cyklande och det känns;)
Men ack så roligt det är!!:)

Imorgon är en ny dag och nya möjligheter.
Och förmodligen en start på dagen som innebär att jag både får skrapa bilrutorna och köra
väldigt väldigt förstiktigt till jobb...
Men när jag vaknar kommer hela trädgården gnistra vackert av frosten, vilken start på dagen!:)

2 kommentarer:

  1. Underbart inlägg. Även om det känns lite vemodigt. Jösses så bra han har läkt i ansiktet, mycket skönt. Bra oxå att han inte verkar rädd för att cykla.

    Varmaste kramen//Sabina

    SvaraRadera
  2. Kram till dig. Tänk vad fort dessa skråmor läker!
    /Paula

    SvaraRadera