måndag 12 april 2010

Arbetsläger

Mmmmm, igår kom de hem...
De efterlängtade.
Saknade så mamman inte kunde koncentrera sig på något
annat de sista 2 timmarna innan de skulle komma:)

Och idag är jag hemma med storgull som haft samma influensa
som mig med huvudvärk, kräk och allmänt kass, dock i totalt
7dgr så idag for vi till farbror Doktorn som konstaterade just - virus.
Dock hade det klingat av nu, en klassiker när man väl tagit sig till Dr:)
Skönt för storgullet mitt att må bättre!
Så jobbigt när de mår så där helkasst och är som på andra sidan jorden,
hos sin far.


Men innan mina älsklingar kom hem hann vi med en del.
Söndagen innebar även den trädgårdsrenovering.
Arbetsläger med både min lilla mamma, svärmor, svärfar, systran
och lilla lilla Ida i hårt arbete!
9 timmar totalt arbetade vi i trädgården igår och det känns i ryggen!
Puh!
Men fint blev det!
Det är MASSOR som skall göras i trädgården denna sommaren,
som liksom inte prioriterats innan, så vi har att göra:)




Så idag är rastlösheten, rotlösheten borta, nu är de här
hos mig och mammahjärtat är helt och lyckligt igen:)

2 kommentarer:

  1. Hej! Näe, det är aldrig roligt när ens barn inte mår bra.... hoppas dem piggnar till snart! Var duktiga ni är.... här har vi inte börjat i trädgården än. Men kanske skulle ta o försöka sätta igång idag =) Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så jobbigt när ett virus hoppar på så där, och att behöva kräkas...fy sjutton. Vi har inte gjort så jättemycket i vår trädgård än, det är så kallt än så länge, men snart så. Ja ni får nog väldans fint med så mycket hjälp. Mormor brukar kunna det där.. Kramisar. Kerstin.

    SvaraRadera