lördag 10 april 2010

Vår!

Vi har faktiskt VÅR i Skåne!
Minns ni vad det är?!
Det är knappt... efter denna långa snöfyllda vinter
är det inte ens helt klart för oss här nere i Södern!:)

Men idag var den här utanför vårt fönster, knackade på
och lockade även mig ut även om jag fortfarande är
snuvig och nog borde vilat, men ack, det kan man göra
en regnig dag!:)

Ett sms till min lilla mamma och medans Kärleken fortfarande
sussade sött kom hon hit med en påse full med de godaste
jordgubbs Wienerbröden man kan tänka sig och styrkta av
dem så gav vi oss ut för att kratta bort höst och vinter
och locka fram allt grönt som spirar.


Oj så duktiga vi var!:)
Det är så himla härligt att vara där ute i solen och
riktigt känna de där allra första efterlängtade solstrålarna
mot de vinterbleka kinderna!

Kärleken min tänkte att det nog skulle vara bra att trots
feber dagen innan, bege sig ut på en promenix med en vän,
sisådär 30min hade nog varit ok, men 1,5h senare var han
färdig att kräkas och nu ligger vi nerbäddade och är rejält
snuviga och tjocka i halsen båda två men iaf jag och lilla
mamsen är rejält nöjda med dagen:)

Socker är ett stort fan av snuviga familjen han.
Döm själva, om ni kan finna hnm;)

4 kommentarer:

  1. haha.. din j#kel! ;) här försöker man minska omkretsen på arslet o så lägger du in världens bild av godaste winerbrödet! :D

    socker är som sitt namn.. en riktig sötnöt! tror både du o kärleken din kanske tagit ut er lite väl idag? menmen, socker blev glad i alla fall!

    tack för bilder o känslor!

    (har saknar dig massor)


    ska försöka ta mig en längre visit i skåneland i sommar.. vill kramas irl! :) men tills dess


    kramar o tjarlek åt dig o de dina <3

    SvaraRadera
  2. helt underbar bild på kissen! kul att du örjat skriva igen. kärlek!
    familjen valdes ahnlund hjärtar er.

    SvaraRadera
  3. Hej Ila!
    Vad kul att du bloggar :-) Och tack för att jag får ta del.
    Var har ni inhandlat det fina påslakanet?
    Kram Sandi

    SvaraRadera
  4. Hej snäckan! va kul o se att du är tillbaka till bloggvärlden! Som dina killar har växt! Herregud!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera