tisdag 13 april 2010

Måndagstisdag

Kottarna sussar sött i sina sängar.
Självvalt.

Småkillarna, Göran Fors, Bullen och Nisse är utfodrade och
deras ganska trivsamma pipande och knorrande har tystnat.

Socker ligger bredvid mig, en tass på min, en uppmaning om
att släppa det jag pysslar med och ägna mig åt honom.

Kärleken min har rest bort för 2 nätter.

I köket väntar disken och i tvättstugan skall tvätten hängas.

Inte prioriterad tidigare, vi har myst.



Idag vill inte lugnet komma till mig.
I ensamheten finns en stor klump i magen, mina käkar
är hårt spända och pannan evigt rynkad.
När barnens underbara röster tystnat för idag kommer tankarna,
de som hålls borta av deras glädje, som i ensamheten smärtar,
plågar, inte vill ge sig iväg.

Beslut?
Tankar.
Ikväll är ingen rolig kväll, alla kan ju inte vara det.
Då hade man nog mättats av glädje och ej sett det vackra.

Denna kvällen var bättre:


Nej, nu väntar disk, tvätt och en kall säng med en varm lurvig
katt spinnande på min huvudkudde;)


Sov gott ni fina!
Kram

2 kommentarer:

  1. Aj aj aj. Även här är käkar spända och pannan hårt rynkad. :-(

    SvaraRadera
  2. här oxå mkt funderingar, sömnlöshet o spänningar! är det ngt i luften som gör saker extra roddiga månne?!?

    kramar o tankar

    SvaraRadera