söndag 13 mars 2011

2 delar av samma värld

Min iranska linsoppa bubblar på spisen.
De kryddor som fina Johnny lärt mig använda.
Torkad lime, sabsi gormeh, tomat, linser...
Värmande starkt sött och surt, perfekt för att sitta
uppkrupen med i soffan en dag då man gör ingenting.

Ingentinget var det ont om igår.
En dag fylld av trevligheter, bubbel och äventyr:)

Mysigt uppvaknande, fått gjort vad som behövdes på dagen,
för att sedan susa vidare mot äventyret och natten i Malmö.
En underbar kväll med underbara töser:)

Sushi och bubbel med finaste Tina.


Mello med fler töser och sedan vidare för utgång.




Turen att möta älskade Lindahjärtat, finaste!

Strandade hos Sven och Carola.

En bra kväll helt enkelt som fortfarande får mig att le:)

Bakis idag? Näää, aldrig jag inte.
Queen av bakfylla.
Jag ÄR för klen, så är det.
Min kropp gillar inte alkohol och då jag intar det så
sällan blir det oftast en dagen efter som är mindre bra;)
Idag dock över förväntan då jag bara slumrat lite med
huvudvärk och därefter fått finaste sällskapet med medhavd
blåbärspaj och egengjorda chokladpraliner.


Undrar ibland hur jag kan ha haft turen att få ha så många
skatter till vänner i mitt liv.
Tursam är jag:)

Nu dags att kasta sig in i duschen och tvaga av sig gårdagen,haha.
Solsidan och te väntar hos kära vänner i grannbyn:)
Helgen avslutas, imorgon kommer DE ÄLSKADE hem, längtar!!

Jag lever lite i 2 olika världar, men så länge men tar allt
för vad det är och faktiskt njuter av det så går allt, och...
så är det, livet äro underbart!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar