onsdag 13 april 2011

Älskling

Idag är tårarna konstant nära.
Hotar att svämma över ideligen.
Läpparna ler:)

Idag är ingen vanlig dag, idag är nämligen Räkans födelsedag!:)
Såå efterlängtad!!
Så överraskande tidig;)
Åh, nu kommer tårarna igen, hahahaa

Idag har världen förändrats förevigt.
I en bubbla är livet för alltid annorlunda, mer underbart, med en större mening.
Har världen stannat upp?
Står det på alla löpsedlar att nu, NU är han äntligen här?!

Nej, det gör det inte, men det är den känslan jag själv minns att jag
hade den dagen mitt liv förändrades.
Det är obeskrivligt.
Fantastiskt!:)
Den bilden de lade upp på sin lilla son, med mammans lyckliga blick, svårslagen...
precis så är det!:)

Världen stannade upp för en sekund, ett mirakel har skett.
Välkommen Melker/Arvid (vad det nu blir).
Grattis världens bästa grannar, ni som är 2 av de mest fantastiska människorna jag haft äran att lära känna!
Få är så godhjärtade som er, så enkla, så fina, jag är tacksam:)
Och nu är ni 3:)

...och vi var ju där igår!
Ända till cirkus 21:30, utan en aning om att det var sista gången vi träffade dem som bara just de 2, nu kommer de föralltid vara föräldrar, Melker/Arvids mamma och pappa.

Igår var en dag då jag flydde för att samla tankar, dit till de som
ger mig så mkt energi, där lyckan alltid finns.
En kväll med kortspel och skratt och 2 pojkar gömda under ett bord,
för visst fick de plats;)

Jag är så glad!:)


I min värld, där det snart är 10 år sedan jag fick uppleva detta mirakel för första gången, 8 år sedan jag fick vara med om det senast och där
jag drömmer om att en dag...
En dag kanske få stanna klockan igen, få en till kotte.
DÄR, har inte samma stora omvälvande mirakel utspelats men en riktigt härlig dag:)


Jag susade hem lite tidigare idag.
Storhjärtat mitt skulle ha innebandyavslutning, barnen skulle möta föräldrarna och vi såg så mkt fram emot det:)
Studsar in hos lillgull, med ansiktet strimmigt av lyckotårar då
beskedet om dagens mirakel nått mig i bilen.
Finner honom uppkrupen i en soffa med fröknar och barn omkring,
de har läst saga och diskuterat smeknamn.
De hade frågat lillhjärtat om han också kallades för Ellis hemma eller
om vi sa Elliot som är hans verkliga namn...

Nej, sa lillgull, hemma kallas jag älskling!:)

 
Lillhjärtat mitt, min älskade onge:)
Var dag tar han med sig skatter hem till mig.
Utklippta hjärta, pärlade hjärtan, eller som igår:
Hjärtekort:


Storgulls match var störtrolig, tack vare en bagare, en
klippa i nöden lyckades jag ordna en innebandyklubba och lär ha skapat
mig rejäl träningsvärk efter kvällens härliga tillställning:) Tack!!



Hemma blev det badet för älsklingarna mina, levande ljus och sagoläsning som sig bör.

Jag fick rara ord i ett mail idag.
De berörde mig, fick mig ändå gladare:)
En del av brevet handlade om hur jag är som person, och ja, livet har
väl lärt mig att fokusera på det bra hellre än det dåliga.
Man har bara ett liv, då väljer jag hellre att njuta av det, leva det, hellre än att låta det passera med allt för många dagar av bitterhet.
Sorger kan man ej göra ngt åt, de kommer och går tyvärr, men man väljer alltid... låta sorgen ta överhand eller bära dem med sig i sitt hjärta
som en lärdom, en spegling av livet men låta den stanna där då livet fortsätter.

Det finns alldeles för mkt underbart i livet, och alldeles särskilt
mkt just idag;)


Nu väntar sängen och en fantastisk morgondag som jag längtar
sååå mkt till!;)

3 kommentarer:

  1. Härligt, visst stannar jorden under några dagar vid ens egna barns nedkomst. Fattar inte att alla förstår ens egen lycka, det är ju en världsnyhet. :-) Tänk, vad lycklig jag är som har haft 5 sådana upplevelser och alla lika starka varje gång.
    Bra att du fokuserar på det positiva, jag tränar och övar mig varje dag för att en dag kunna slippa det negativa som vi hela tiden matas med från tidningar, TV, skola osv.osv. varje dag.
    Massor med kramar

    SvaraRadera
  2. Hej! Ett mirakel så härligt! Så bra att du fokuserar på det som är bra. Det måste man om man ska orka,,,,

    Är det OK att länka till dig i min blogg?

    Stor kram och trevlig helg!

    kram Maria
    http://mariasdagbok.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Så sant och så klokt! Livet är ett mirakel och det finns så mycket fint runt om oss, om man bara lyfter blicken lite.

    Ha en fin dag!

    STOR KRAM från Eva

    SvaraRadera