söndag 24 april 2011

Vikten av kärlek...

...eller vart är det där lugna Svenssonlivet?

Tassar genom mörkret i mitt lilla röda hus som fortfarande doftar
av dagens bakade äppelkaka.
Doften är lika påtaglig som den mängd kärlek som känns i luften.
Den går nästan att ta på...
Huset har fyllts av människor jag älskar.
Skratt, kramar, avbrutna samtal, sol, sol sol.
Värme, ledighet, härlighet:)

Jag är bortskämd.

Det är få förunnat att ha den grundtryggheten.
Veta att man alltid alltid är älskad.
Och, framför allt, kunna se det själv.
Det ger en sådan energi och ork.
Med det bakom sig kan man klara allt man vill:)
Ge av det man får.

Jag såg på Skavlans program och man ser nog vad man vill?
De sublima meddelanden ens undermedvetna vill att man ska uppfatta och
ta emot.
Då kärleken hade bäddat in mig i bomull och den är i fokus hos mig både
på gott och ont just nu så satte den igång många tankar hos mig.

Bob Geldof som var gäst i fredagens program sa:
"Att leva utan att älska är bortkastat".

Att älska igenom allt.
Amor vincit omnia.
Klarar den verkligen det?
Eller är det en banal dröm?
Jag tror på att ge.
Ge ge ge, tills man har älskat igenom något och det som inte var bra
inte har plats att finnas för att där den var nu är fullt av kärlek.

Mr Geldof sa en hel del klokt och en bit in i denna intervju finns ett stycke som ger hopp, 29:30 in här pratar han om sin fru Jeanne:
Spola fram...


Det sker så mkt i mitt liv.
Så många tankar.
Så mkt trevligt, en hel del mindre roligt.
De senaste veckorna har susat på så snabbt, sanslöst mkt har hänt
och jag har inte riktigt kunnat ta in allt.

Jag ger er därför bilder istället för ord.
För att på ngt sätt visa hur veckan har susat fram i 160.
Även om det bara visar en liten liten del.
Jag har inte sorterat tankarna ännu...



Laddning av batterier.
Mys med en hel massa gull.
Iordning fixande av vår altan.
Sånt jag tycker så mkt mkt om:)

Mer batteriladdning.
Mys med allra finaste lilla Melker.

Vad hände?
Vart tog åren vägen?
Var inte denna stora underbara kille sådär liten nyss?!:)

Oas, vår altan, redo för sommaren:
Med alla fina nya blommor:)

En härlig kväll:

En morgon:
Promenad genom Malmös gator efter en kväll som inte slutade som
tänkt.

En kväll:
Som inte slutade som det var tänkt.
Batteriladdning med finaste...

En hemfärd:
Passande.

En förmiddag:
Då solen och tankarna upptog mitt sinne mer än det som borde vara där.

En kväll:
Lugnt, stilla, pappa och jag:)
Pappsen vid grillen.

En fikarast:)
Efter hårt slit, en underbar dag.

Besök:
Söta!

Lillsessan börjar bli så stor...

En morgon:
Efter en natt där sömnen uteblev ganska mkt...
Jag vaknade strax efter midnatt och kikade efter klockan som borde ha lyst i mitt tak, den som lugnar mig och säger att jag kan sova några timmar till.
Den fanns inte där.
...på andra sidan, min mobil laddade ej.
Inget lyse i hallen...
Inget på toaletten.
Kolla kylen - viktigast. Funkade, ok, ingen ko på isen mitt i natten, inget som ej kunde vänta till morgonen.

Eon och pappa elektriker konstaterade kabelfel.
Lajbans.
Rejält magont på det...

Skåne vs. Småland:


Kvällen:
Då de underbara åter är hemma.
De som jag älskar mest av allt.
Test av golfskorna inför vårens spel.
Hål i gräsmattan? Em... spelet blir ju så mkt bättre då:)

Glassugna underbara kusiner:


En liten man som kramar mig.
Måste ha mig nära.
Som har saknat mig så mkt.
Som älskar mig...
Underbara underbara, de är det viktigaste av allt.
Mitt hjärtas ljus och glädje.
Mina älskade älskade små, mina underverk:)

4 kommentarer:

  1. Söta lilla du, glöm inte att du är ett underverk!! =) puss snäckan

    SvaraRadera
  2. Vilket poetiskt språk han har Bob Gedolf. ;)

    SvaraRadera
  3. Underbara foton gumman!

    Löste det sig med elen?

    Puss!

    SvaraRadera
  4. Vilka mysiga bilder.... Kram S

    SvaraRadera