tisdag 24 maj 2011

Osocial

Jag tänker gnälla lite.
Bara lite, så kan jag släppa det, ta tag i saken och gå vidare sen:)

Det ÄR så mkt nu.
Det är sällan jag är stressad men nu är det för mkt och jag hinner ej.
Magen har stressat ihop också.
Så mkt att fixa, så lite tid och endast ngr timmars sömn per natt.
Kalajs, fix och don och så måstena.
...och så trevligheterna:)
Den 1/6 har jag deadline, då slutar stressen om kvällarna för en tid, då
kommer jag bara ha mkt på jobb, ett ställe är ok;)

Droppen som inte får mig att luta mig bakåt och säga -jaja, allt ordnar sig.
Är storgull.
Är det en komplott?
Eller är det så att min stora son är ett elakt monster?!
Jag är så knäckt över det där...
Harns fröken som jag får höra säger så galet mkt dumma saker så att jag ofta
häpnar, vet jag ej gillar hnm.
Han har haft mkt, det finns en anledning till hans låga självkänsla,
vore så himla bra om hon kunde reflektera över det istället för att trycka
ner hnm ändå mer.
Kommentarer som att sälja ungarna på blocket osv tycker jag ej är ok.
Trygghet, det är ok.

Men när jag får höra från fler håll att storhjärtat mitt öser ur sig mindre
lämpliga saker till klass och lagkamrater, då hugger det till.
Beteendet att klaga på andra för att må bättre känns igen...

Jag blir så ledsen av det.
Det äter upp mig.
Killen som är världens snällaste underbaraste duktigaste omtänksammaste...
Det går ej ihop.
Älskar honom så juh, kommer alltid stå bakom honom som den lejonmamma
jag är.
En kamp.
En liten kamp kanske, många har det värre, men var kamp för sina barn är
den viktigaste man kommer ta i livet.
Denna sliter på mig, han är ju min älskade son, det finaste jag har.


Sängen väntar, tankarna håller mig vaken.
Det och de nyinslagna paket som ligger och väntar på köksbordet på ett
litet mirakel som imorgon blir 8 år:)

Några bilder av dagarna som gått innan jag sluter de blå för denna dagen.

Tisdags:
Opera!!!
Jag och allra finaste Daniel var och såg Hoffmanns äventyr!
Underbar underbar!
Magisk!
Trollband oss okunniga kanske inte från första sekund men lindade in oss
i älvstoft och smogg och svepte oss bort...

Onsdag:
Leverantör bjöd oss på premiären av nya Pirates filmen.
Var precis som de brukar vara.
Snygg Depp, lite äventyr, lite skratt och denna gången med extra snygga
glajjor:)

För andra kvällen denna veckan komma hem till dessa sussande.
Gör det mig till en dålig mor?
Jag vet att jag borde finnas där för dem extra mkt nu.
Men hade jag varit sambo så hade det varit ok...
Nu var det min älskade mor som barnvaktade, tyckte jag skulle passa på att
ha roligt också.
Men, mammahjärtat gnagde.
Som alltid.

Hämtat gullen tidigt, fått beundra lillhjärtats konstverk.
Ellis som humla, fjäril och... insekt:) Underbar i vilken form som helst:)

Fredag:
Såååå susar vi mot Stockholm!
Älskade moster fyllde minsann 60år!
Fylla min bil med kärlekar och packning och så bar det iväg:)

Ylva och jag blev inte riktigt lika bra som bild...
Var ju tvungen att hålla oss på vägen också, mer fokus på de vita ränderna än vart kameran befann sig;)

Älskade lillhjärtat mitt som älskar mig så mkt och visar det så ofta han
bara kan plockade blommor till mig, som han så ofta gör, de gav mig ett
leende och extra ork var gång jag såg på dem:)
Förgätmigej.

Från mitt älskade vackra Skåne susade vi mot första stoppet i Småland.

Genom de mörka svampfyllda skogarna.
(Notera de vitfläckiga rutorna av miljontals kamikaze insekter-Småland)

Större djur än så var förbjudet att köra på upplyste mig min stora
älskling om, han är ju faktiskt med i skolans miljöråd.

För att för första gången få hålla vår nya lilla familjemedlem.
Sickan Flickan!
Lyckliga pojkar:)

Genom vårt vackra land for vi vidare på lördagsmorgonen:

Åter igen en trevlig resa med musikquiz, allsång, madagaskar för både
2:a och 3:e gången.
Och så var det de här med detaljer...
Och jag... och bilar...
Ägg under gaspedalen och vi slapp iaf putta;)

Partaj och bus med sysslingarna:

Taskig bild på mina vackra kusiner som knäar lite medans mamman min
står på tå;)

Bus innan hemfärd med minsta sysslingen som publik:

Min lilla favvotjej, sååå go!:)

Rast och bergsklättring, sånt man ej gör var dag i Skåne.

Jag placerade mamman min hos andra mamman min och hennes ngt närsynta
dotter fick bli min kartläsare, och grymma var vi på att hitta!;)
(Värre var det för damerna... suck;)

Åter igen paus och intensiv kel med Sickan som vi ej får på några veckor.

Kel med Sickans pappa, vackra Gizmo:

Le och visa skinkan, le och visa skinkan...
Madagaskar för 4:e och 5:e gången, trots valmöjligheter ledde till viss
modifiering av kommenterarena de kunde rätt väl vid det här laget;)

Själv hade jag sällskap i framsätet av de sötaste små öron man kan
tänka sig, Rut hade saknat sin mamma trots finaste hundpassningen.

Och så...
Resan bjöd på både åska och regn.
Och stenskott.
Mms till mamman min 07:39 med önskan att hon skulle undersöka vad jag
hade för bilförsäkring för ev ifyllnad innan det sprack helt...

Mms till mamman min 07:43.
%¤#"&&%¤#¤//%&&¤###&.....

Veckan har susat på, onsdag redan imorgon?!
Ikväll har vi sommarfestat med lillgulls klass.
Vi testade lite... jag och barnen:)


I övrigt känner vill jag be om ursäkt då jag ej är den vän jag önskar
vara just nu.
Det ÄR för mkt, jag hinner ej med ngt just nu.
Men jag är åter efter den 1/6:)
Förlåt mig är ni söta, snart har lugnet lagt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar