onsdag 29 juni 2011

Det är ju lov, då får man lov...

...är ord som används flitigt av gullen dessa veckor.

Åh, gåtillbakatilljobbeftersemester ångesten börjar redan komma.
Inte för att jag inte trivs, kommer bli jättekul att vara tillbaks, men just
för att det är ganska gott att lulla omkring här hemma...
Gå upp ngr timmar senare än vi brukar, göra precis vad vi vill.
Gillar!:)

Men, jag har vecka 29 att se fram mot också, delad ledighet gör ju att man
har lite mer att längta till sen:)

Det är ju grejen med semester, att den alltid tar slut för fort!


Dagarna har susat på.
En hejdundrandes rolig och händelserik midsommarafton har jag hunnit vara
med om, kottarna var i år hos sin far.
Söndag kväll var denna klena lilla varelse i form igen...

Men men, att ligga i soffan och äta pizza och dricka kall bubblig cola
är inget man direkt får ägna sig åt när gullen väntas hem.
Stranddopp önskade de och släpade med sitt lilla vrak till mor.

Skånes djurpark besöktes också denna helg, tillsammans med systran min.
Med gps:en inställd på "välj de allra krokigaste vägarna" var mamman
här lite småskakig när hon kom fram men en jättemysig dag hade vi!:)
Tidigare traumatiska kossa upplevelser bearbetas:
Låtsas Lo

Riktig Lo

Lillhjärtat har dragit sitt strå till stacken och hjälpt till med tvätten.

Och, Sickan flyttade äntligen hit!!
Som vi har längtat!

Hon intog genast platsen mellan kottarna, i min säng och vips får mamman
det liite trångt i sängen...

Hon är en baddare på att rensa ogräs!

Måndagen bjöd på vansinnigt lyckad grillning i fina vänners sällskap.
Det är ngt med torrt kol som gör hela grejen...

Tisdagen blev sådär.
En sån där dag så allt är trist, mina tonårspojkar gör allt vad de ej
ska och inget av vad de borde.
Lajbans.
Dagen gick åt till att skruva i ett handtag på vedboden, alles.
Så efter mormoderns Allsångsbesök var över kastade jag mig ut i trädgården
och rev upp hälften av den trista rabatten.
Grävde upp 2 tråkiga rhododendron, brottade ner en vansinnigt aggressiv en
och en massa ogräs och idag ska jag roa mig med resten.


Dagarna har annars mest gått åt just de som vår semester var tänkt för,
att varva ner och hinna med mitt i stressen.
Det är ibland lite mkt att vara själv med 2 kottar, hus och jobb osv och att hinna med allt blir ibland ej jättelätt.
Så just nedvarvningen har funkat finfint:)

Ibland blir saker ej som man tänker, eller allt som oftast.
Klockan kan vridas fram snabbare än man tänkt och också bakåt.
Ibland är det dags för nya kapitel, även om man ej kanske vill utan trivs
bra i de invanda mönstret.
Men våga, gör ej saker du ej trivs med för att andra vill.
Man har som sagt bara ett liv och i det ska man själv må bra främst.
Lägg ej energi på sånt du mår dåligt av.

Nu väntar en lagom sen frukost, lite trädgårdsfix och sen...
åker vi nog ner och tillbringar denna underbara dag på stranden.
Vi har ju ändå semester:)

Och gurkorna de växer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar