söndag 24 juli 2011

Sommaren över

Sommarens sista semesterdag.
Huset i totalt kaos, ouppackade väskor, tvätt som hänger överallt då den
ej kan hängas ute.
Ett kök som ser ut som om ngn hade partaj där igår.
Saker överallt.
Överkeliga kisar.
Tomt och tyst inomhus.
Regnigt och blött utomhus.

Då var det dags igen.
Imorgon ringer alarmet kl 6 och arbetet börjar på nytt, inga fler soliga
sovmorgonar, hösten har också kommit, inga lata dagar på stranden.
Ska man ta in sommarmöbler och förbereda trädgården för vintern också?


Vi har haft en underbar semester.
Vi fick 2 veckor med sol och nu en för vila.

I tisdags packade bilen full med prylar så att vi skulle kunna överleva
4veckor minst, i vildmarken och styrde kosan mot Öland.
Med div stopp...

Först landade vi min pappas tomma hus i Ankarsrum.
Endast för att hämta nycklar och susa vidare mot min farmors tomma lgh för
att hämta skatter...

Vidare till Svinnaren utanför Västervik för att träffa fina Ida och Oskar
som rest hem från Norge för lite semester.
Där stannade vi några timmar och njöt av både lugnet och deras underbara
sällskap.

Vidare mot Emsfors för flipperspelsturnering och övernattning hos bror min.

På onsdagsmorgonen susade vi tidigt över bron till Öland.
Med 2-300m till havet från stugan kastade sig kottarna i med håvarna...

...och middagen var räddad:)
Själv njöt jag av att träffa min underbara gamla Doris, kisan som jag skaffade
tillsammans med hennes adoptivbror Astor som tyvärr gick bort nyligen,
för 17 år sedan. Världens finaste!

Packa ur bilen och köra vidare mot Ölands djurpark.
Lillgull utfodrar.

Storgull likaså.

En häftig upplevelse var det att få se stora lejon alldeles nära.
Man får inte riktigt rätt bild av dem där de brukar befinna sig innanför
galler 20m bort. Denna imponerande lejoninna ställde sig upp på bakbenen
med tassarna mot rutan där vi stod, såg oss rakt i ögonen och jag var glad
att det var glas mellan denna skönhet och mina barn.

Vid karusellerna blev besöket kort.
Stackars storgull som så gärna ville åka var ensam om det.
Och då morfar och lillgull traskat iväg och mamman är ganska oduglig då hon
är så vansinnigt åksjuk blev det ej så många turer. Ledsen för det mitt hjärta.

Desto längre tid tillbringades i detta!!
Oh!:)

Vi avslutade dagen med spöktunneln, med både jag och storgull darrande som
asplöv och den stora kaxiga sonen under jackan under halva resan.
Attans att vi ska vara sånna kycklingar:)

Det blev inte direkt så mkt bad men däremot fiske, vad gör det att det
regnar när man får gå i lugn och ro och fånga fiskar och räkor:)

Och kvällarna i stugan ägnades åt spel och tv tittande som sig bör.

...och även takdammsugning då lampor lämnats på och fönster öppet.

Fler missöden hände såklart.
IKEA är ett farligt ställe för en ensam mor med 2 söner.
Vips var jag av med den tankspridda och 30 svettiga minuter senare var han
återfunnen och några timmar senare lade sig paniken.

Kottarna hann bli duktiga på att bygga kort och dominobyggen.
Solen var inte riktigt där vi var.

Lillgull meckar.

Killarna hann dock med en runda golf och några matcher badminton med sin
rara morfar:)

Så var det dags att fara hemåt.
Kusinerna hade landat hos far sin och vi bjöds på lyxig fika...

...och mer flipper till kottarnas stora lycka:)

Hemresan gick i stort sett problemfri.
Det var ju det där jobbiga då lillgull fick ketchup mellan tårna i skon,
men sånt händer ju alla:)


Väl hemma väntade underbara saknade gäster i trädgården!:)
Med sig hade de middag och många kramar, saknat er!


Jag tror inte jag kommer packa upp ikväll.
Jag vet att väskorna kommer stå kvar även imorgon.
Jag tänker ligga kvar här i soffan mellan mina kisar och bara göra ingenting.

Kottarna lämnades efter en tjaffsig morgon.
Tanken på att det skulle bli skönt för oss att få vila lite ifrån varandra,
jag räcker ju inte riktigt till alltid, försvann ganska snabbt.
Hjärtat och huset är tomt, tänk vad fort de kan saknas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar