torsdag 18 augusti 2011

No strings attached

Efter en underbar kväll sitter jag i lugnet och njuter av tystnaden.

Funderar på om jag ska hänga om tavlorna i rummet med de röda sofforna
ännu en gång eller om jag ska vänja mig lite vid tanken på att ha dem
så där först...
Eller om jag kanske skulle gå och lägga mig.
Vilket såklart vore det lämpligaste:)

Men ni vet, sådär när tankarna bara bubblar över och man måste få dem
ur sig annars kommer de att snurra hela natten och man kommer ändå inte
att få en blund i ögonen:)
Då är det bättre att göra ngt åt det.

Jag har haft en så mysig eftermiddag!
Först IKEAbesök med fina Daniel och därefter susade vi hem till mitt lilla gull och halvliggandes i soffan mellan 2 av världens finaste killar såg vi en sån där lagom underhållande film.


En tjarleksfilm. Som inte helt oväntat slutade med att de fick varandra;)
Med mitt lilla hjärta sussandes i mitt knä diskuterade Daniel och jag
igenom många av våra innersta tankar, löste ett och annat världsproblem
och funderade på vart vi skulle vilja vara om sisådär 5-10år.


Kan drömmar bli sanna om man kämpar riktigt hårt?
Eller kan man inte styra över vad som sker utan bara finna sig i vad
livet erbjuder och följa med.

Jag tror på att inte följa en linje utan se möjligheter.
Den inrutade stig man bestämt sedan barnsben kanske för länge sedan
slutat leda mot lycka utan man kanske ska stanna upp och se sig omkring,
kanske just där man minst anar det finns det som skulle göra ditt
liv allra mest givande, få dig att leva var dag fullt ut.
Man borde sluta kämpa emot ödet så mkt, det enklaste är oftast det bästa.

I en väns begravningsannons stod ett par ord jag bär med mig.
"Ett liv väl levt".
Att inte låta livet passera i väntan på att ngt ska ske.
Utan att leva det medans det passerar.
Njuta.

Tänk om allt vore så lätt som på film...
Men man väljer ej vem man blir kär i.
Och det sker heller aldrig som det borde.

Man kan bara välja att leva som om inget var ett mirakel,
eller som om allt vore det.

Nu ska jag bädda ner mig bredvid den vackraste i världen.
Hans storebror sussar sött hos sin far.
För det enda jag vet med säkerhet, är att tavlorna kommer hänga kvar även
imorgon när jag vaknar och kan vänta till en annan dag:)

1 kommentar:

  1. som jag brukar råda vår högst älskade gemensamma underbaring, go with the flow

    när livets alla strömmar flyter åt ett håll gör man bäst att bara följa med ibland! inte alltid som "bara döda fiskar följer strömmen" gäller.

    bör tillämpas efter behov! :)

    älskar dig finaste gumman. fortsätt vandra genom livet med ditt öppna varma hjärta o din underbara livsinställning

    pussar o kärlek

    SvaraRadera