torsdag 25 augusti 2011

Sol och värme!

Invirad i en filt, med en stor kopp te framför mig sitter jag uppkrupen i soffan.
Utanför smyger sig hösten på huset, lindar in det i fuktig dimma med doft
av fallande löv och jord som med en suck släpper ifrån sig sin sista värme
och ersätter den med hård kyla.

Inomhus är det fortfarande varmt.
Snart kommer kylan även nå hit, veden kommer få kånkas in, brasor tändas
för att skrämma bort det kalla.
Men jag längtar till hösten:)
Jag längtar till vintern med dess gnistrande vyer, att få kliva upp på
morgonen och se ut över min trädgård som glittrar i sin iskyla.
Till våren med dess spirande hopp.
Sommaren med njutning av världen och värme.
Och så till hösten... då man får krypa upp i soffan, vira in sig i den
där filten, tända ljus mot mörkret och bara andas ut från allt arbete
utanför, filmer, middagar inomhus, vinterlängtan...

Men i veckan som gått har vi fångat några av de sista sommardagarna!
Njutit av sol, bad och värme.

Jag har fyllt år och blivit firad av fina vänner, fått ett träd och
njutit av god mat:)

...man blir lite överraskad när man kommer hem sent och möts av ett stort
äppelträd i hallen, tack igen hjärtegull, jag blev så glad!!!:)

Vi har varit på Skateboard tävling, grymt häftigt!





Vi har tänt tomtebloss mitt i sommaren:)

Det blev mer firande.
Och Ida förlorade sitt hjärta till Sickan flickan.
Hon älskar henne.
Hon älskade och älskade:)



...och älskade!

Vi var på Tosselilla!
Men det får bli ett alldeles eget inlägg då vi hade alldeles för roligt
och jag naturligtvis tog alldeles för många trevliga bilder:)

Vi har festivalat och sett en fantastisk konsert med Veronica Maggio!



Och ikväll blev det en av kottarna önskad kväll tillsammans med Danny,
Chris Medina, Tove Styrke och gänget.

I mitt lilla hus vilar stillheten och i min säng sussar 2 små, för kvällen
lånade kottar sött.
Deras lugna andetag hörs ut till mig i vardagsrummet och ger mig ro.
Dags även för mig att sluta de blå för några timmar, vaggas i drömmar
och vakna till en dag jag vet kommer bli alldeles underbar, för det har
jag ju bestämt, oavsett vad som händer!:)

1 kommentar:

  1. Vilket underbart inlägg min vän. Man myser å tänker och faktiskt får en liten liiiiiten längtan till hösten;) Å då ska man veta att jag INTE är någon höst människa, inte alls.
    Tror dock att denna höst blir lite annorlunda;) hehehe.

    Underbara bilder. Ser fram emot nästa inlägg redan nu.

    Kraaaaaaaaaaaaaaam fina du//Sabina

    SvaraRadera