måndag 15 augusti 2011

Veckans små överraskningar

Var morgon vaknar jag upp med fjärilar i magen.
Inte av någon särskild anledning, utan av så många:)
Jag har liksom ingen anledning att vara ledsen, jag har det så sanslöst bra!

Att livet sällan blir som planerat är ju ett faktum.
Allt blir så mkt enklare om man inte krånglar till saker.
Tar dem för vad de är.
Inte tänker så mkt på vad andra skulle tänka utan med grundinställningen
att aldrig såra, följa sitt eget hjärta.

Att tänka för mkt och analysera allt ut och in gör ju mest att du ej ser
det som är bra och ej hinner njuta av det fina du faktiskt har.
Sedan att man bjuds på en del överraskningar på vägen, kan man välja
att få huvudvärk över, se som ett test eller en bonus:)


Senaste tiden har bjudit på en del mindre trevliga besök hos tandläkaren.
Varje, varje gång har jag kört vilse.
Att jag lätt hade kunnat använda mobiltelefonens navigation har liksom
ej slagit mig då jag tyckt att nu har jag kört där så ofta så jag
faktiskt BORDE hitta.
Så blev det ju inte. Aldrig.
När jag väl känner att jag skulle hitta, då dyker plötsligt detta upp och
vips, mer vilse än vanligt tom.

Fotbollsträningen har åter börjat för storgull.
Sickan tyckte även det var en grej för henne, snopet hade det varit
om det ej med nöd och näppe upptäckts innan vi åkte.

För lillgull bjuder storgulls träning på andra spännande möjligheter.

Även min träning har återupptagits efter semestrandet och allt som hör till, inkl ett och annat kg för mkt som nu ska väck.
Intressant när man finner att träningsväskan även innehåller det lilla
extra - såpbubblor, ett och annat underbart bröllop i sommar kanske?

Veckan bjöd även på en fantastiskt fin kväll med söta vänner och galet
god mat.
Inget överraskande i att tjejerna är underbara men hur kul man verkligen
har när man tar sig tid att ses allesammans, de stunderna är svåra att
pricka in i kalendern men ack så roliga!:)

Galet god tårta - Very cherry chocolate cake.

Överraskande hur många pussar och kramar som ryms i en underbar liten kille
som pysslar om sin allt annat än pigga mamma.

Och intressant att för en dag få vara lillgull och tänka som honom.
Varför är kylskåpet det självklara förvaringsstället för en disktrasa när
man dukat av mat, ketchup och torkat av bordet?
Naturligt i hans värld, fortfarande lite överraskande i min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar