måndag 12 september 2011

Rusk

Insvept i flera lager av filtar och med en stor kopp te framför mig lyssnar
jag till husets tystnad och vinden utanför som blåser upp allt mer inför
den utlovade stormen.
Äntligen hemma efter en lång lång dag.
Fortfarande frusen.
Kall in i märgen trots stövlar, regnkläder och tjocka tröjor på mig på banan.
Det är tydligen obligatoriskt att även om solen och värmen har förgyllt vår
helg och gjort den alldeles alldeles underbar så MÅSTE det regna varje måndag.

Crossmåndag.

Den där killen som från det han kunde stå har stått med en liten cross i
handen och låtsats, får nu utlopp för sin passion.
Vad är då oron i ett mammahjärta?
Inte kan man bädda in dem och skydda dem från allt ont, de måste få leva också.
Och han älskar det...
Älskar farten. Älskar smutsen.
Och jag älskar att se min underbara son så lycklig.




Och det är ju tur att jag har mina röda gummistövlar!:)


Tillit, frihet, klara budskap och mkt mkt kärlek, i alla lägen.

1 kommentar:

  1. Underbart ju. Dock förstår jag din oro. Jag höll på att bli galen när grabbarna skulle köra go cart i sommras, läskigt med farten och den här känslan av att inte kunna göra någonting OM om om något skulle hända, Läskigt.

    Ha en fin dag.

    Kraamkramkraaaaaaaaaaam//Sabina

    SvaraRadera