söndag 13 november 2011

Stim

Idag är det inte bara den dag min älskade far firas på fars dag,
det är även min lilla syster ysters 32 års dag!!
Grattis hjärtat!
Jag älskar er!!

Det har varit ngr hektiska veckor.
Allt för mkt har skett och det har mest varit en kamp för att få
allt att gå ihop, vilket gång på gång motbevisats.
Olyckor kommer i stim.

Men mitt i kaoset så är det ändå bra.
Problemen är kvar och får lösas, men får ej ta över.

Veckan startade vackert med att jag for till Eslöv för att besöka
lillgulls öronDr för rutinkoll.
Killen i baksättet mår inte helt hundra och klagar över illamående.
Då jag i egna tankar kör som en gudinna, men samtidigt ska hålla koll
på navigeringen i telefonen tänker jag att jag kanske ej kör så rakt...
Väl hos öronDr som ger öronen ok, ber jag hnm även kika på lillhjärtats
fästing som grävt sig in i nacken och blivit inflammerad.
Han hade dock ej rätt verktyg så han bad oss be om akuttid på
vårdcentralen. Mellan de olika läkartiderna börjar så också den lille
mannen i baksätet få svårt att behålla maten inuti kroppen.
Plastpåse i knät och en lätt stressad mamma i framsätet.
ÖronDr sa ju att det var akut...
Jodå, vi prickade Dr2 mellan kaskaderna och fick pencillin utskrivet
mot Borrelia.
Varför bara få en förkylning?

Veckan har fortsatt så...
Tossighet på tossighet på tossighet, tröttsamt.

Men sen kom torsdagen...
Den där galna, då det var fullmåne och natten nästan var ljusare än dagen.
Då allt vände...
Den ena positiva överraskningen efter den andra och jag kunde bara inte
sluta le. Framtiden är spännande...
Svårsmält:)
Det är visst inte bara olyckorna som kommer i stim:)

Och så fredagen... Gosh vad gott det blev, hemmarullat, tillsammans
med goda vänner, svårslaget;)

Idag väntar kalas.
När frosten släppt ska jag och gullen susa till systran min för kalas,
gullen ska därefter vidare och fira far sin, mkt tårta idag.
Och jag... jag kommer också ha en trevlig avslutning på veckan:)

Nästa vecka vrids ju tempot upp... Var dag fylld av äventyr, onsdagens
varvat med både kyla och värme ser jag med skräckblandad förtjusning
särskilt fram emot!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar