torsdag 22 december 2011

Nu!!

Jag är redo!:)

Iofs alltid redo som gammal scout men hade jag försökt slå i mig själv
att jag var det förra veckan så...
Sanningshalten i det hade då varit ruskigt låg.

Men nu ligger de under granen, inslagna och granna.
2 paket kvar att inhandla, endast.
Få saker är väl så längtansfyllda, så lockande som alla de där klapparna
som ligger där och väntar.
Barn som tassar runt dem i dagar, sitter på huk och kikar, försöker se
igenom papperet de är inslagna i och vet att de inte får röra, men
självklart gör ändå:)

Lussekatterna bakade, skinkan fixad, mängder av julgodis ihop meckat.
Just idag har vi kokat kola, knäck, maraboufudge och bakat saffranslängder
med mandelmassa och romdränkta russin.
Sen ska jag göra samma sak imorgon!:)
Så kan det bli när man misslyckas med både kolan och knäcken...

Men vad gör det, jag har ju all tid i världen!:)
Semester!!!


Vilket är väldigt behövligt då det varit lite mycket av allt ett tag.
Och efter en helg med min underbara familj så är behovet av lite lugn
och ro extra stort;)

Min älskade pappa har varit här.
Så mysigt!:)
Vi har fuskJulat lite. Med allt utom paketen.
Vansinnigt gott!
Och jag är mycket stolt över att jag lyckades göra de godaste revbenen
min lilla pappa någonsin har ätit!;)

Systran och lillsessan var också här, mys på hög och intensiv nivå.
Sanslöst söta små fötter!:)

Granen är inhandlad och klädd.
Nu med klappar under, som vanligt så många så det inte finns en chans
att jag ska komma åt och vattna granen utan den kommer snabbt få flytta
ut utomhus igen då julstöket är avklarat.

Lite orolig dock... Spännande tycker lilla fröken Bus.

Som vanligt med faderskapet på besök fikas det och fikas lite till.
Sockerdoppade saffrans sniglar som lillgull tillverkat.

Vi har fått vitt på marken!
Liiite.
Inte snö heller utan hagel.

Men lika roligt hade vi för det:)

Jag har återigen tassat igenom Malmönatten och beundrat julpyntandet.
Jag gillar det, det är galet men min stad:)

Idag åt jag frukost med min mor.
Susade hem och pysslade innan jullovsfirarna skulle sluta skolan och
ta lov.
Kakbak och kolakok, fika med fina vänner.
Semester;)

Ett måste!
Maraboufudge

Vissa låg bara i soffan framför kaminen hela dagen...

Storgull har sett på Ernst jul och vips fick vi baka lussekrans också.


Nu längtar jag!
Det ska bli en riktigt mysig dag med så många kära nära samlade.
Speciell kompott men ack vilken julafton det kommer bli;)

Det firar vi med killen som är så snygg så jag önskar jag vore född m man;)

1 kommentar: