lördag 24 december 2011

Som vilken dag som helst

Lillgull: Mamma, dessa vill jag att Räkan ska få i Julklapp, som prydnad.
Så kanske de säger, "åh så duktig du är" till mig.

Mamma: Älskling, du ÄR jätteduktig, du är bäst!

Lillgull: Ja, det känns så.
Som om jag är bäst.
Bara för att jag är snabbast på att pärla känns det som om jag
är bäst på hela skolan.

Så här känns det:

Ja älskling, du är bäst!
Helt fantastisk!:)
Jag tackar min lyckliga stjärna för att du trillade ner här hos mig
och gör min värld så underbar!
Jag kan bara titta på dig och le, du är kärlek rakt igenom!
Så många skratt du ger mig, så mkt kärlek, pussar och kramar.
Jag är bortskämd, ack så lycklig du gör din mamma mitt hjärta:)
Så glad jag är att jag har dig!


Jag fick en bonuskväll med min lilla älskling.
Ikväll skulle de egentligen sova hos sin far och vakna upp hos honom
som sig bör på julaftonsmorgon.
Men mitt lilla hjärta hade ej fått den tid för mys som han behövde och
ville gärna ha lite ensamtid med mig så vi kunde gosa.
Lycka!:)

I en månad som snurrar snabbare än de andra, hur de nu kan vara möjligt.
Där jag är förundrad över att det imorgon är självaste julafton då det
på pricken känns som vilken dag som helst och där julklappar till alla
på ngt sätt ändå har hamnat under min gran... har det varit väldigt
svårt att få till all tid som behövs.
Jag har inte hunnit ngt alls.

Nej, inget julkort är skickat.
Jag har alltså inte glömt bort ngn, utan liksom alla.
Förlåt.
Men vi skickade ju så sanslöst snygga julkort förra året ( ;) )så vi
får hoppa över i år, vi har bara inte hunnit.

Jag tog ändå 3 semesterdagar för att hinna med att få lite lugn, känna
av julstämningen och njuta av tid med mina gull.
Och som en liten tidig klapp fick jag migrän. Jomenvisst.
En och en halv dag totaldäckad, tack för det Tomten.
Eller... ja.
Det bara blev så.
Men lite lugn och ro hade varit skönt.

Framför allt tid med mitt stora gull.
Han som har taggarna utåt för jämnan och där varken han eller jag vet
hur de ska kunna försvinna.
Det är så mkt för honom just nu.
Han har hamnat i ett litet mörkt moln som han går omkring i hela dagarna
och där han inte vill vara.
Jag saknar dig hjärtat.
Kom tillbaks.
Jag älskar dig precis lika mkt när du bråkar och skriker som du gör
när vi kramas och har roligt men jag tycker inte om det du säger eller
gör, det är svårt.
Jag älskar dig så mycket.
Det är så underligt att se den där lilla killen som man haft så mycket
roligt tillsammans med, läst sagor för, blivit pussad av och fortfarande
är så otroligt stolt över, vara sådär...

Ge mig nyckeln snälla, det är allt jag önskar mig i julklapp.

Till lilla röda stugan kommer Tomten den 25:e.
Coolt tycker killarna som inte alls klagar över att få julafton 2 ggr.
Morgondagen firas med fina vänner, söndagen... den kommer bli galen;)

God Jul på er alla fina, jag önskar er en riktigt härlig julhelg!
Kramar och tjarlek!:)

1 kommentar:

  1. Detsamma till dig. Jag hoppas dagarna dina blev fulla med kärlek, mys å klappar.

    Kraaaaaam//Sabina

    SvaraRadera