lördag 14 januari 2012

Lycka = Vattenkrig mitt i vintern

Jag svängde trött in på parkeringen vid mitt lilla hus.
Ännu en sen kväll, en härlig sådan och allt jag längtade efter var att bädda
ner mig mellan de svala lakanen och sova, sova.

Jag klev ur bilen och såg upp mot min lilla stuga där det lyste ur alla fönster.
När jag hade åkt hemifrån hade det varit mörkt...
Adrenalinet började pumpa så smått och när Sickan kom studsande vit i mörkret
för att möta mig när jag kom hem hoppade jag till.
Strax kom storebror också farande, min lilla välkomst kommitté:)
Vi gick sakta upp för gången mot huset tillsammans.
Tysta i mörkret.

Jag låste upp och gick in.
Kaos.
Inget dramatiskt utan det där vanliga när ngt av mina barn varit hemma och
letat efter något de bara måste ha med sig till sin far.
De är ju så stora så de har egna nycklar.
Puh!:)
Ensam i ett litet hus i skogen är man inte alltid för tuff.


Dagarna susar fortfarande på lite för snabbt.
Jag fyller dem med äventyr och alldeles för lite vila.
Men jag njuter:)

En balans för att de lyckliga dagarna ska ge energi åt att ta itu med de
svåra val som finns, de problem som pockar och är svårlösta.
Storgull som är en annan än den lugna lilla snälla pojk han alltid varit.
Stormarna rusar inuti honom, världens underbaraste mot sin mamma men andra
säger annorlunda. Det skär som knivar i mitt hjärta.
Han måste få ett lugn att inse hur fantastisk han verkligen är, att han inte
behöver hävda sig, kämpa för att finnas, han duger.
Möten med skola, familj, en gemensam plan för att hjälpa hnm, stärka hnm.


Det är många tunga val just nu.
Hade varit skönt att få luta sig tillbaks. Mot ngn.
Och mest av allt längtar jag bara till sommaren;)
Drömmer mig bort. Vill ligga på de varma brädorna på min altan och se upp
mot den blå himlen och känna hur solen biter i mina kinder.
Höra susandet av trädtopparna och barnens skratt där de spelar fotboll.
Njutning.

Istället har vi tagit vara på den lilla vinter som faktiskt finns.
Vi arbetar på skridskotekniken och hoppas att sjöarna i våra skogar snart
fryser till så vi kan bege oss dit.

Vi umgås med kära vänner, quizzar och boar in oss i värmen.
Dansar och skrattar:)


Flera nätter har vi haft populära nattgäster här:)

Några flingor av snö har fallit! Åh vilken lycka och ack så snabbt de försvann.


Och så åkte barnen till sin far.
Idag är veckans första vilodag, de har varit fyllda av trevligheter.
Jag har ett härligt liv:)

Jag älskar mitt Malmö, att vandra genom gatorna på väg hem i natten, aldrig
ensam, alltid en tyst rörelse.




Vi flexar friskt.
Nyss kom de där 2 inrusande, fnissande, blöta och med hela sina små söta
ansikten i stora leenden.
Vattenkrig. Mitt i vintern.
Jaja, barn torkar och det som gör livet levande och lyckligt är inget som
ska hindras av regler:)
Nu sitter de uppkrupna i soffan framför kaminen i nya torra kläder och
ler fortfarande:)



Det är svårt att på förhand veta vad eller vilka som kommer fastna i ens liv
och hjärta, det är inget man kan styra över och det är det som är det härliga.
Att få de där skatterna, ta vara på dem:)
Försöka uppfylla sinna drömmar.

1 kommentar: